· Write a comment · Categories: Malda

Tikriausiai kiekvienam iš mūsų yra tekę suklįsti maldoje, pamiršti, kiek rakatų (maldos sudedamųjų dalių) pasimeldėm, ar atlikome Tašahud (kai sėdime sakydami attahijatu…) po dviejų rakatų ir panašiai. Ar žinome, kaip reikėtų tas klaidas ištaisyti?

Jei nežinome, tai pasimokinkime, inšaAllah (jei tokia Allah valia).

Pradėsiu nuo to, kad Pranašas, lai būna Jam Viešpatis taika ir ramybė, yra pasakęs: “Aš esu tik žmogus ir pamirštu, kaip ir jūs. Jei pamirštu- priminkime man.”

Kaip matome, užmaršumas, klaidos- yra žmogiška, svarbu jų nepalikti ir ištaisyti, inšaAllah (jei tokia Allah valia).

Sudžiūd us- sahu yra “užmaršumo” sudžiūdai- papildomi du sudžiūdai (tokia pozicija maldoje, kuomet suklumpama ir kakta, nosis, delnai, keliai bei pėdos liešia žemę), atliekami ištaisant klaidą maldoje.

Sahih Hadise (autentiškame perdavime) Pranašas, lai būna Jam Viešpatis taika ir ramybė, yra perdavęs: “Jei kuris iš jūsų turi abejonių maldoje ir nepamena, kiek tiksliai rakatų pasimeldė, tris, ar keturis, tai jis gali pabaigti tas abejones pasimelsdamas tai, kuom buvo tikras (mažesnį skaičių rakatų) ir atlikdamas du sudžiūd prieš taslim.”

Taslim– maldos užbaigimas “assalamu aleykum wa rahmatullah…” (lai Viešpaties ramybė ir malonė būna su jumis).

Tai reiškia, kad susimaišę, kiek rakatų pasimeldėm, mes meldžiamės toliau pagal tai, kiek atsimenam minimaliai (t.y. jei nepamenam tris ar keturis rakatus pasimeldėm, tai turėkim omeny, kad pasimeldėm tris- geriau pasimelsti daugiau, nei per mažai– Allahu Alim- Dievas žino geriausiai) ir tuomet maldos pabaigoje po tašahud (sakymas attahijatu lillahi wassalawatu (…) – Visos mūsų maldos, šlovė bei gėris skiriami (…)) po du’a už Pranašą Muhamedą, lai būna Jam Viešpatis taika ir ramybė, mes sakome Allahu Akbar (Dievas yra Didis) ir lenkiamės į sudžiūd, tada sakome Allahu Albar ir atsitiesiame, vėl sakome Allahu Akbar ir darome sudžiūd, vė sakome Allahu Akbar ir atsilenkiame atgal. Tada sakome  ir užbaigiame maldą.

Jei klaidą prisimename (ar mums primena, jei meldžiamės ne vieni ir vedame maldą) jau po maldos, po Taslim, tuomet reikia atlikti sudžiūd us-sahu. Po papildomų sudžiūd dar kartą užbaigiame maldą su Taslim.

Perduota, kad kartą Pranašas, lai būna Jam Viešpatis taika ir ramybė pasimeldė penkis rakatus vietoje keturių. Po maldos žmonės Jo, lai būna Jam Viešpatis taika ir ramybė paklausė, “ar malda buvo prailgina?”. Pranašas, lai būna Jam Viešpatis taika ir ramybė paklausė “kodėl taip sakote?”. Jie Jam, lai būna Jam Viešpatis taika ir ramybė pranešė, kad Jis, lai būna Jam Viešpatis taika ir ramybė meldėsi penkis rakatus. Tada Pranašas, lai būna Jam Viešpatis taika ir ramybė padarė du sudžiūd (po Taslim, t.y. po atsisveikinimo).

Jei pamirštame sėdėti ir pasakyti Tašahud po dviejų rakatų, ir padarę sudžiūd visiškai atsistojame trečiąjam- tuomet tęsiame maldą iki pabaigos ir prieš Taslim paradome sudžiūd us-sahu. Jei atsimename apie pamirštą Tašahud prieš tai, kai visiškai atsistojame trečiąjam rakatui– grįžtame į sėdimą padėtį ir pasakome Tašahud, maldą tęsiame kaip įprasta, papildomų sudžiūd prieš Taslim nebereikia.
Maldos arkanai- stulpai, kurių praleidimo sudžiūd us-sahu nekompensuoja, kurių praleidimas padaro maldą negaliojančia ir turime pakartoti maldą nuo pradžių:

– Stovėjimas
– Atidaromasis takbir (sakymas Allahu Akbar)
– Al Fatiha recitavimas
– Ruku (lenkimasis)
– Atsilenkimas iš ruku pozicijos
– Sudžiūd liečiantis septyniom galūnėm
– Atsilenkimas po sudžiūd
– Ramus sedėjimas tarp sadždų
– Sedėjimas per paskutinį Tašahud
– Paskutinio Tašahud recitavimas
– Recitavimas Al- Ibrahimyiah (du’a (maldavimas) už Pranašą, lai būna Jam Viešpaties taika ir ramybė: Allahumma salli ala Muhammadin….)
– Taslim maldos pabaigoje
– Ramybė kiekvieno arkano metu
– Arkanų eiliškumo išlaikymas

Maldos Wadžibijat– tos maldos dalys, kurių praleidimas dėl nežinojimo ar užmaršumo neanuliuoja maldos, o jų praleidimą galima kompensuoti atlikus sudžiūd us-sahu. Tačiau, jei šias dalis praleidžiame specialiai- malda tampa negaliojanti, ją reikia pakartoti visą nuo pradžių:

– Visi Takbir (Allahu Akbar), išskyrus pirmąjį
– Sakymas Subhaana rabiyal ‘athym (Šlovė mano Viešpačiui, Didingiausiam) bent kartą, kol esame ruku
– Sakymas Sami Allaahu liman hamida (Allah girdi tuos, kurie jį šlovina) ir Rabbanaa wa lakal hamd (O, Viešpatie, šlovė Tau) atsilenkiant iš ruku
– Sakymas Suhbana Rabiyal Ala (Šlovė mano Viešpačiui, Aukščiausiajam) bent kartą sudžiūde
– Sėdėjimas pirmojo Tašahud metu

Jei žmogus prisimena pamiršęs Wadžibijat kol yra maldoje ar iškart po maldos- reikia atlikti sudžiūd us-sahu. Jei atsimenama praėjus gerokai laiko po maldos- inšaAllah jam bus atleista ir malda bus priimta.

Garbė Dievui, visų pasaulių Valdovui, malda ir taika Jo paskutiniam Pranašui ir Pasiuntiniui.

Žinok (lai Allah tau būna malonus), kad mes turime išmokti keturis dalykus:

 

Pirmas: Žinojimas, kuris susideda iš pažinimo Allah, Jo Pranašo ir islamo religijos su įrodymais.

Antras: Veiksmai pagal šias žinias.

Trečias: Kvietimas į tai.

Ketvirtas: Kantrybė, iškilus sunkumams šioje srityje.… Įdomu? Skaityti toliau..

Ajos[1] Al Birr tafsyras[2]

 

Aja Al Birr – tai suros[3] Al Baqara 177 eilutė. Joje sutalpinta didžiulė išmintis, apimanti nutarimus ir teisingą tikėjimą. Ši eilutė akcentuoja teisingą, nuoširdų ir tikrą pamaldumą (dievobaimingumą) ir teisingumą. Tikrasis religijos tikslas yra skatinti dievobaimingumą ir teisingumą:

 

﴿لَّيْسَ الْبِرَّ أَن تُوَلُّواْ وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَـكِنَّ الْبِرَّ مَنْ ءَامَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الاٌّخِرِ وَالْمَلَـئِكَةِ وَالْكِتَـبِ وَالنَّبِيِّينَ وَءَاتَى الْمَالَ عَلَى حُبِّهِ ذَوِى الْقُرْبَى وَالْيَتَـمَى وَالْمَسَـكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَالسَّآئِلِينَ وَفِي الرِّقَابِ وَأَقَامَ الصَّلَوةَ وَءَاتَى الزَّكَوةَ وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَـهَدُواْ وَالصَّابِرِينَ فِى الْبَأْسَآءِ والضَّرَّاءِ وَحِينَ الْبَأْسِ أُولَـئِكَ… Įdomu? Skaityti toliau..

Asalam aleikum wa rahmatulahi wa barakatuhu

Lai Allah ramybė, gailestingumas ir palaima būna su jumis

Noriu pasidalinti prieš šimtą metų verstu straipsniu, inšaAllah. Svarbi tema – širk – nuodėmė, kurios Viešpats neatleis.

Žmogžudystė, išprievartavimas, smurtas prieš vaikus, genocidas – visa tai yra baisūs nusikaltimai, vykstantys šiuo metu pasaulyje. Daugelis gali pamanyti, kad tai – sunkiausi nusižengimai, kokie tik gali būti. Bet yra viena piktadarystė, kuri persveria visas minėtas nuodėmes kartu sudėjus, tai – širk.… Įdomu? Skaityti toliau..

Comments closed.