· Write a comment · Categories: Pasninkas, Ramadanas

Yra toks Pranašo saaw Hadisas: “Tol mano ummah eis teisingu keliu, pakol ji skubės nutraukti pasninką ir atidės valgį prieš aušrą”.

Šiame Hadise paminėti du dalykai: Iftar (pasninko nutraukimas, valgis po Maghrib Adhan) ir Suhūr (paskutinis valgis prieš auštant, prieš Fadžr Adhan).

Kas liečia pirmąjį, žmonės neretai vadovaujasi kitu Hadisu: “Mano ummah eis teisingu keliu, iki kol ji neatidės Maghrib maldos” ir atideda pasninko nutraukimą iki kol pasimeldžia Maghrib. Teisingiausia būtų apjungti šiuos du Hadisus ir prisiminti tikrąją Pranašo saaw sunną, o tai yra: nutraukti pasninką su datulėm (tai būtų mūsų Iftar- pasninko nutraukimas) ir vandeniu bei pasimelsti (maghrib). O tada jau grįžti prie stalo ir pavalgyti sočiau, kas ką turime, inšaAllah.

Kas liečia antrąjį, neretai žmonės taip bijo, kad juos bevalgančius užklups Fadžr Adhan jog nutraukia visus valgymus bei gėrimus iki jo dar likus gerai valandai. Ši praktika nėra iš sunnos, beto, tai apsunkina organizmą ir pailgina pasninką. Turime tokį autentišką Pranašo saaw Hadisą: “Jei kuris išgirs kvietimą maldai (Fadžr Adhan) rankoje laikydamas maisto (paruošto dėti į burną)- leiskite jam patenkinti savo (alkio) poreikį.” Dabar atsiranda žmonių, kurie sako, kad bevalgant išgirdę Fadžr adhan- turime išspjauti maistą. Šis požiūris neteisingas, tai nėra iš sunnos.

Ne visada žmonės nepaiso šių Ramadano sunnų turėdami blogų intencijų- tiesiog nori pailginti pasninką iš religinio uolumo. Tačiau Allah swt nenori mūsų apsunkinti, o Pranašas saaw davė mums pavyzdį ir Jis saaw buvo uoliausias religijoj!

Mes dažnai galvojame, kiek gi minučių iki Fajr Adhan turėtume atsikelti. Mūsų Pranašas (saw) keldavosi prieš tiek minučių , kiek užimtų recitavimas penkiasdešimt ajų iš Švento Korano.

Yra trys pasninko lygiai:

Pirmasis – susilaikymas nuo vandens ir maisto bei kitų kūniškų troškimų. Čia ko gero, viskas aišku, negeriam, nevalgom, neužsiimam neleistinais kūniškais malonumais.

Antrasis – akių, ausų, galūnių ir svarbiausia liežuvio pasninkas. Labai dažnai suprantamas kaip nežiūrėjimas ir nesiklausymas neleistinų dalykų, nelaidymas liežuvio į kairę ir į dešinę apkalbant, šmeižiant ir tt. bei saugojimas savo rankų ir kojų nuo haram veiksmų. Taip pat reikėtų nepamiršti ir halal arba leistinų dalykų, kurie vienaip ar kitaip pasninko metu nukreipia mūsų dėmesį nuo Allah Subhana wa Ta’ala ir priverčia Jį užmiršti atitinkamam laiko tarpui.

Ir trečiasis lygmuo – širdies pasninkas, kada visos mūsų mintys sukasi tik apie Allah Ta’ala. Kai protas palieka ir atsisako bereikalingų minčių apie nereikšmingus gyvenimiškus, materialius dalykus.

Skrandžio pasninkas labai dažnai yra suvokiamas neteisingai. Visi manome, kad reikia tiesiog susilaikyti nuo maisto ir vandens nuo aušros iki sutemų. Tačiau mūsų Pranašas (saw) yra pasakęs, kad nutraukdami pasninką mes turėtume vieną trečdalį skrandžio užpildyti vandeniu, kitą – maistu, o trečiąjį palikti tuščią. Dievo Pasiuntinys (saw) savo pasninką pradėdavo vandeniu ir datulėmis.

Labai dažnai yra persivalgoma mėsa. Pranašas mėsą valgydavo tik du kartus per savaitę. O kaip būna pas mus? Ar tik ne taip, kad vos ne kasdien arba kasdien mėsa garuoja ant mūsų stalų? Ar mūsų Iftarai neprimena pobūvių maisto įvairovės ir gausos prasme? Paklauskime , o kaip gi būdavo Pranašą (saw) laikais? Jo Iftarai būdavo kuklūs. Tokiu pavyzdžiu ir sekime. InshaAllah.

Anas ra perdavė jog Muhammad saws pasakė: “Valgykite maistą prieš aušrą, nes jame yra Allah palaima (Baraka)”. Viena iš šiu palaimu yra tai, kad pasninkautojas gauna stiprybės. Tad prieš aušrą stenkitės pasistiprinti bet kokiu maistu ar nors stikline vandens.

Abu Said-ul-Chudri ra pasakė: “Maistas prieš aušrą -tai Allah swt palaima, tad nepraleiskite galimybės jos metu išgerti bent gurkšnelį vandens, nes Allah swt ir Jo swt angelai palaimina tuos, kurie valgo prieš aušrą”.

Abdullah-ibn-Omar ra perdavė, kad Pranašas saws pasakė: “Laikas iki aušros yra ypatingas, nes tuo metu priimamos pasninkautojo maldos”. Ir geriausia sakyti:

“Allahumma laka sumtu, wa ala rizkika aftartu, zahaba zama, wabtaltilauruk, wa sabatal adzhru inshaAllah”. Vertimas: “O, Viešpatie, vardan Tavęs pasninkavau ir iš Tavo suteikto maisto nutraukiau pasninką, praejo troškulys, ateis atpildas, jei Dieve, Tu panorėsi.”

Pasninko metu ne tik draudžiama valgyti ir gerti , kas yra pagrindinė dalis, taip pat draudžiama meluoti, vogti, plepėti nesąmones ir žiūrėti į draudžiamus dalykus, kaip ir visuomet.

Abu Huraira ra perduoda, kad Pranašas saws pasakė: “Pasninkas nėra tik susilaikymas nuo maisto ar gėrimo, bet ir susilaikymas nuo tuščių kalbų, korupcijos, tad jei matai, kad tau krečia kvailystes ir trukdo , pasakyk: “Aš pasninkauju, aš pasninkauju”.

Abu Huraira ra perduoda, kad Pranašas saws pasakė: “Jei kas nors nepaliko melo ar blogu poelgių pasninko metu, tada Allah swt nereikia jo atsisakymo nuo maisto ir gėrimo”. Tai reiškia, kad Allah swt nereikalingas toks pasninkas.

Kvieskime vieni kitus Iftarui, nes tam, kas pamaitina pasninkaujantį, Viešpats skiria daug barakah bei Hassanat (palaiminimo bei atpildo) :

Pranašas saaw yra pasakęs: “Kas pasiūlys savo broliui (ar sesei islame) saulėlydžio (Maghrib) valgį, jis gaus tiek pat hassanat, kiek nusipelnė pasninkaujantysis. Ir tai nesumažina pastarojo atlygio.” (Tirmidhi)

Tad dovanokime vieni kitiems datulių, kad vieni kitų maistu nutrauktume pasninką bei pasidalintume apdovanojimais fi sabi lillah.

Tas, kuris pavalgydina pasninkaujantį, ne tik gauna atlygį, tolygų jo geriems darbams, bet ir pasninkaujančiojo du’ą už šeimininką.

Taigi, jei jus kviečia Iftarui, nepamirškite padaryti du’a už šeimininką ir jo šeimą. Taip pat yra sunna priimti pakvietimą Iftarui, tad neatsisakykite be svarbios priežasties.

Nepamirškite, kad jei nepatiko siūlomas maistas, jo nevalia peikti.

Kuomet nutraukiame pasninką, nepamirškime gausiai daryti du’a, nes tai laikas, kuomet prašymai lieka Allah swt išpildyti.

Tirmidhi Hadisas:

Pranašas saaw yra pasakęs: “Trijų du’a Allah niekada neatsakys: pasninkaujančiojo, kada jis nutraukia pasninką; tėvo/ motinos, kuomet jie prašo (ko nors) savo vaikui; keliautojo.”

Žadinkime savo namiškius naktinėms maldoms, kaip tai darė Rasulullah saaw. Pranašas saaw taipogi susiverždavo diržą paskutinių Ramadano parų metu:

Aiša (ra) perdavė: “Paskutinėmis 10 Ramadano dienų Pranašas susiverždavo diržą ties juosmeniu ir praleisdavo naktį šlovindamas (Viešpatį). Jis taipogi žadindavo savo šeimą.” (Bukhari)

 

Garbė Dievui, visų pasaulių Valdovui, malda ir taika Jo paskutiniam Pranašui ir Pasiuntiniui.

Žinok (lai Allah tau būna malonus), kad mes turime išmokti keturis dalykus:

 

Pirmas: Žinojimas, kuris susideda iš pažinimo Allah, Jo Pranašo ir islamo religijos su įrodymais.

Antras: Veiksmai pagal šias žinias.

Trečias: Kvietimas į tai.

Ketvirtas: Kantrybė, iškilus sunkumams šioje srityje.… Įdomu? Skaityti toliau..

Ajos[1] Al Birr tafsyras[2]

 

Aja Al Birr – tai suros[3] Al Baqara 177 eilutė. Joje sutalpinta didžiulė išmintis, apimanti nutarimus ir teisingą tikėjimą. Ši eilutė akcentuoja teisingą, nuoširdų ir tikrą pamaldumą (dievobaimingumą) ir teisingumą. Tikrasis religijos tikslas yra skatinti dievobaimingumą ir teisingumą:

 

﴿لَّيْسَ الْبِرَّ أَن تُوَلُّواْ وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَـكِنَّ الْبِرَّ مَنْ ءَامَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الاٌّخِرِ وَالْمَلَـئِكَةِ وَالْكِتَـبِ وَالنَّبِيِّينَ وَءَاتَى الْمَالَ عَلَى حُبِّهِ ذَوِى الْقُرْبَى وَالْيَتَـمَى وَالْمَسَـكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَالسَّآئِلِينَ وَفِي الرِّقَابِ وَأَقَامَ الصَّلَوةَ وَءَاتَى الزَّكَوةَ وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَـهَدُواْ وَالصَّابِرِينَ فِى الْبَأْسَآءِ والضَّرَّاءِ وَحِينَ الْبَأْسِ أُولَـئِكَ… Įdomu? Skaityti toliau..

Asalam aleikum wa rahmatulahi wa barakatuhu

Lai Allah ramybė, gailestingumas ir palaima būna su jumis

Noriu pasidalinti prieš šimtą metų verstu straipsniu, inšaAllah. Svarbi tema – širk – nuodėmė, kurios Viešpats neatleis.

Žmogžudystė, išprievartavimas, smurtas prieš vaikus, genocidas – visa tai yra baisūs nusikaltimai, vykstantys šiuo metu pasaulyje. Daugelis gali pamanyti, kad tai – sunkiausi nusižengimai, kokie tik gali būti. Bet yra viena piktadarystė, kuri persveria visas minėtas nuodėmes kartu sudėjus, tai – širk.… Įdomu? Skaityti toliau..

Comments closed.